Strokovni članki 22.2.2019

Ohlajanje kitajskega gospodarstva ni ovira za luksuzne dobrine – ostaja pozitiven trend

Avtor Miha Mihalj

Na trgu surovin je imela letos nepričakovano vpliv katastrofalna brazilska nesreča, v kateri se je zrušil rudniški jez rudarskega velikana Vale. Zaradi nesreče je podjetje ustavilo rudarjenje še v drugih jezovih, ki so bili podobne gradbene osnove in bi lahko povzročili podobne razsežne nesreče. Ob ustavitvi rudarjenja je podjetje Vale napovedalo, da bo ponudbo železove rude zmanjšalo za približno 70 milijonov ton in tako je ceno omenjene surovine pognalo prek 90 dolarjev za metrično tono, zaradi česar se uvršča med bolj donosne surovine. Problem pri rasti cen preostalih surovin je v ohlajanju kitajskega gospodarstva, ki je največji povpraševalec po kovinah. Ob objavah zadnjih rezultatov večjih rudarskih družb, kot so BHP, Rio Tinto, Glencore in Fortescue Metals, so predsedniki uprav že napovedali, da bodo težko nadomestili trenutni izpad proizvodnje podjetja Vale, ta je namreč edini načrtoval, da bo v naslednjih letih močno povečal ponudbo železove rude. Tako bodo rudarske družbe kratkoročno zaradi višje cene železove rude v pozitivnem razpoloženju, stanje pa se lahko hitro spremeni že v drugi polovici tega leta, ko bi se obnovila aktivnost rudarjenja v opuščenih rudnikih brazilskega giganta Valeja. Takrat se lahko cene železove rude spet znižajo na ravni 70 dolarjev za metrično tono.

 

Ob tem ko je bilo veliko govora o ohlajanju kitajskega gospodarstva in o trgovinski vojni, kažejo rezultati nekaterih podjetij, ki spadajo v podsegment luksuznih dobrin, drugačno stanje. Začelo se je s francoskim LVMH, ki je v zadnjem četrtletju leta 2018 kot največji svetovni proizvajalec luksuznih dobrin presenetil z dobrimi prodajnimi številkami, saj je dosegel devet odstotno organsko rast prodaje, med luksuznimi dobrinami pa so po rasti prodaje izstopali modni izdelki in izdelki iz usnja, kar je bila prva potrditev, da Kitajci še naprej posegajo po izdelkih z visoko ceno. Sledilo je podjetje Kering, ki je z blagovno znamko Gucci nanizalo odlično 28-odstotno rast. Z visoko organsko rastjo v Aziji (+16 %), pri čemer je poudarek na Kitajski in Indiji, sledi še proizvajalec žganih pijač Penod Ricard. Pozitivno stanje dopolnjujeta kozmetična velikana L'Oreal in Estee Lauder. Podjetje Estee Lauder je dvom glede Kitajske ovrglo z zvišanjem napovedi dobička za leto 2019 in napovedjo glede rasti prodaje kozmetike predvsem v Aziji. Tako visoke rasti prodaje v Aziji niso imeli v zadnjih 20 letih. Pri L'Orealu, ki prodaja kozmetiko za širšo uporabo in kozmetiko premijskega razreda, so prav pri omenjeni s prodajo na Kitajskem dosegli najvišjo rast v zadnjih 40 četrtletjih. Skratka, omenjena podjetja so kotirajo z visoko ovrednotenimi kazalniki in tako dokazujejo, da zmorejo rasti tudi, če se gospodarstvo neke regije ohlaja in je pozitiven trend prodaje luksuznih dobrin zelo močan in da zgornji srednji sloj kupcev v Aziji še zmeraj prisega na blagovne znamke, katerih na primer sončnih očala stanejo 500 dolarjev, torbice pa se prodajajo po 1.500 dolarjev in več. Nekatera od teh podjetij so bila pri načrtih za leto 2019 previdna in to predvsem zaradi trgovinskega pogajanja Kitajske in ZDA.

 

Razkritje:
Avtor komentarja je zaposlen v družbi ALTA Skladi d.d. in upravlja podsklade ALTA GOODS, ALTA ENERGY, ALTA INFRASTRUCTURE, ALTA TURKEY in ALTA INDIA.
Prispevek ni tržno sporočilo ali priporočilo družbe ALTA SKLADI d.d., avtor pa v prispevku izraža lastno mnenje.
Avtor ni lastnik v prispevku omenjenih delnic. ALTA Skladi d.d. in z njo povezane osebe so lahko lastnice omenjenih delnic.
Druge informacije so dostopne na spletnem naslovu: http://www.alta.si/Omejitev_odgovornosti_in_piskotki/Omejitve_odgovornosti_za_ALTA_Skladi_dd.

 

NAZAJ NA STROKOVNI VPOGLED