Strokovni članki 15.4.2020

Kako smo prevetrili portfelje skladov

Avtor Izidor Jerman

Koronavirus bo spremenil nakupovalne navade. Zato smo ob začetku krize povečevali naložbe, katerih poslovnimodeli temeljijo na internetnem poslovanju, in zmanjšali naložbe v panogah energetike in surovin.

V teh težkih in spremenljivih časih, ko je svet preplavila pandemija smrtonosnega virusa COVID-19 in ko se je svetovno gospodarstvo čez noč začasno ustavilo, je kljub temu počasi mogoče razbrati smer, v katero se bodo pospešeno razvijale navade porabnikov. Rek pravi, da je vsaka stvar za nekaj dobra, in tisto, kar opažamo, je izjemno hitra prilagodljivost podjetij. Navadno je kriza tista, ki pospeši inovacije, in tudi tokrat ne bo nič drugače.

V času, ko je večina sveta obstala v karantenah in samoizolaciji, se je izkazalo, da ni nujno, da se gospodarstvo povsem ustavi. Res je, da nas je večina v prvem valu šoka nepotrebne nakupe odložila za nedoločen čas, vendar se je kaj hitro izkazalo, da so nakupi kljub prepovedi gibanja le klik stran od nas. Večina nas je to vedela že prej, ampak smo kljub temu raje skočili v najbližje nakupovalno središče in si kupili želeno dobrino. Z začasnim zaprtjem nakupovalnih središč je kupec svoje nakupovalne potrebe v trenutku prilagodil in si poiskal alternativo na spletu. Z vsakim dnem, ko se bodo trenutne razmere podaljševale, se bodo tudi navade ljudi čedalje bolj zasidrale v podzavest, in ko bo kriza minila, bodo pridobljene spletne nakupovalne navade ostale del vsakdanjika. Če preroško poenostavim, nam bo namesto vožnje do nakupovalnega središča ostalo več prostega časa za sprehod v naravo. Tako bomo zmanjšali izpuste toplogrednih plinov, izboljšali kakovost zraka in hkrati poskrbeli za svoje zdravje in manj obiskov pri zdravniku ter tako pripomogli k večji vzdržnosti zdravstvenega sistema.

Danes največje uteži v portfeljih pomenijo podjetja, kot so Microsoft, Apple, Amazon, Alibaba, Tencent, Alphabet, Netflix in druga.

S tega vidika smo ob začetku krize v okvirih zakonskih možnosti portfelje skladov prilagodili v smeri povečevanja naložb, katerih poslovni modeli temeljijo na internetnem poslovanju, in zmanjšali naložbe v panogah energetike in surovin. Lahko bi rekli, da nas je kriza naredila bolj družbeno odgovorne. Tako danes največje uteži v portfeljih pomenijo podjetja, kot so Microsoft, Apple, Amazon, Alibaba, Tencent, Alphabet, Netflix in druga. Iz imen je razviden trend, da podjetja, ki večino posla ustvarijo prek spleta, niso več samo tehnološka podjetja, ampak tudi podjetja iz drugih panog, ki so uspešno vpeljala tehnologijo v svoje poslovne modele.

Dolgoročno gledano, so omenjena podjetja vsekakor dobra naložbena priložnost, pri čemer svetujem, naj bodo kljub »samoumevnosti« vložena sredstva razpršena.

NAZAJ NA STROKOVNI VPOGLED